Tylna wycieraczka ciągle działa, brak spryskiwaczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • LordWiader
    Classic
    • 2009
    • 26
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Tylna wycieraczka ciągle działa, brak spryskiwaczy

    Warto aby w firmie działały związki zawodowe które zawrą np. układ zbiorowy. W mojej firmie jest taki układ który definiuje: badania wykonujemy w godzinach pracy. Nie ma wówczas problemów że jeden może robić badania w godzinach a drugi już nie. Jeżeli jest jakaś sytuacja problematyczna to przełożony może się dogadać ale inicjatywa leży po jego stronie.
  • modrzew24
    Classic
    • 2008
    • 35

    #2
    Tylna wycieraczka ciągle działa, brak spryskiwaczy

    Witam
    Niestety nie zachowałem czujności i zostawiłem dzieci same w samochodzie. Bawiły się manetkami, kluczyk oczywiście był poza samochodem. W momencie jazdy postanowiłem spryskać szyby - spryskiwacz nie działa, wycieraczki przednie i tylna także bez ruchu. Po jakimś czasie sprawdziłem bezpieczniki - 2 były przepalone. Po zamontowaniu nowych bezpieczników przednie wycieraczki działają bez problemu, tylna działa ciągle (manetka w stanie spoczynkowym). Jak chciałem sprawdzić spryskiwacz - przepaliło mi bezpiecznik. Wymontowałem wtyk od silniczka spryskiwaczy - przy próbie po raz kolejny przepaliło bezpiecznik. Zauważyłem, że jak naciskam manetkę od spryskiwaczy "bledną" światła kontrolek w samochodzie. Jakieś pomysły... Z góry dziękuję za pomocne posty...

    Komentarz

    • lookashECL
      Rider
      • 2009
      • 416
      • Rapid (NH3)

      #3
      Wyglądna na spaloną elektronike mechanizmu wycieraczki.
      Zdejmij plastikowa osłonę klapy bagaznika.
      Rozłacz wtyk od mechanizmu wycieraczek.
      Sprawdz działanie manetki, czy nie bledną kontrolki.
      Jeżeli jest ok, to masz sprawcę zamieszania :-)
      Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

      Komentarz

      • modrzew24
        Classic
        • 2008
        • 35

        #4
        Ok, ale lampki bledną w momencie włączenia spryskiwacza (jak nie używam spryskiwacza nic się nie dzieje złego) . Aktualnie jeżdżę z odłączonym wtykiem wycieraczki tylnej, jeśli go podłącze to wycieraczka tylna działa ciągle. Problem "blednięcia" lampek a po dłuższej chwili przepalonego bezpiecznika występuje kiedy chcę uruchomić spryskiwacze...

        Komentarz

        • lookashECL
          Rider
          • 2009
          • 416
          • Rapid (NH3)

          #5
          Sprawdz też manetkę
          Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

          Komentarz

          • modrzew24
            Classic
            • 2008
            • 35

            #6
            Panowie kontynuacja mojej zagwozdki. Wczoraj pobawiłem się trochę miernikiem - wyniki są takie:
            W gnieździe które dochodzi do silnika wycieraczki (zdjęcie niżej) znalazłem zwarcie na przewodzie zielono-czerwonym z masą.
            Następnie rozpiąłem wtyczkę różową w pokrywie bagażnika z lewej strony - po rozpięciu zwarcie ustępuje - zatem wnioskuję że zwarcie występuje z przodu samochodu.

            Jak kolega podpowiadał postanowiłem przyjrzeć się złączce przy manetce wycieraczek - wypiąłem złączkę od manetki - problem dalej istnieje.
            Dodam że wtyk silniczka wycieraczek też jest przez cały czas moich testów wypięty - także spalony silniczek spryskiwacza odpada.
            Znalazłem informację w schemacie elektryki, że jest jeszcze jedna złączka różowa T5a " złacze 5-stykowe, przy lewym słupku C" - proszę o pomoc gdzie konkretnie tego szukać.
            Pozdrawiam i dzięki za wszelkie sugestie...
            Załączone pliki

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Tak poza tematem.

              Ktory to rocznik, ze tak go ruda zjada od srodka. Tam sie gdzies woda leje, moze wlasnie z rurki spryskiwacza, bo to czesty problem w O1
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • kecaj
                RS
                • 2009
                • 1511
                • Superb II (3T4)

                #8
                modrzew24, za lewą tapicerką w bagażniku - środkowe zdjęcie.
                Tam jest też często pękający wężyk od spryskiwacza i płyn leje się na kostki...
                Zobacz w gumie między budą a bagażnikiem.
                Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                Komentarz

                • krzynol
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 10960
                  • Superb II combi (3T5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #9
                  słupek C to słupek bagażnika
                  jak kecaj pisze w lewym boczku bagażnika gniją przewody w O1
                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                  poprzednie modele:
                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                  Komentarz

                  • modrzew24
                    Classic
                    • 2008
                    • 35

                    #10
                    Panowie sprawdziłem te przewody i wydają się ok - dalej idą koło nadkola no i do środka samochodu. Tu przy samych złączkach nie ma widocznych ubytków/zwarć.

                    I jeszcze jedno mnie zastanawia - na środkowym zdjęciu widoczna jest czarna złączka - dochodzą do niej przewody biały i czerwono-czarny. Tu także mam zwarcie między tymi przewodami - tak powinno być ?

                    Komentarz

                    • kecaj
                      RS
                      • 2009
                      • 1511
                      • Superb II (3T4)

                      #11
                      modrzew24, Podaj mi rok modelowy i jakie wyposażenie (elegant, ambiente) auta
                      Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                      Komentarz

                      • modrzew24
                        Classic
                        • 2008
                        • 35

                        #12
                        Rok 2001 po lifcie, elegance, kombi. Te przewody o których pisałem w ostatnim poście mają zwarcie między sobą i do masy.

                        Komentarz

                        • kecaj
                          RS
                          • 2009
                          • 1511
                          • Superb II (3T4)

                          #13
                          biały - ogrzewana tylna szyba (dodatnie)
                          czerwono-czarny - trzecie swiatło stop

                          [ Dodano: Wto 13 Sie, 13 14:42 ]
                          Według mnie manetka do podmiany.
                          I nie pisz zwarcie bo co innego gdy masz zwarcie a co innego gdy na końcu przewodu masz napięcie.
                          Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                          Komentarz

                          • modrzew24
                            Classic
                            • 2008
                            • 35

                            #14
                            Zamieszczone przez kecaj
                            biały - ogrzewana tylna szyba (dodatnie)
                            czerwono-czarny - trzecie swiatło stop

                            [ Dodano: Wto 13 Sie, 13 14:42 ]
                            Według mnie manetka do podmiany.
                            I nie pisz zwarcie bo co innego gdy masz zwarcie a co innego gdy na końcu przewodu masz napięcie.
                            Ale wtyk od manetki wypinałem a na gnieździe do wycieraczki tylnej było przejście na przewodzie zielono-czerwonym do brązowego (masy).

                            Reasumując - jak wszystko mam podłączone - w momencie przekręcenia stacyjki załącza się wycieraczka tylna i pracuje ciągle. Po naciśnięciu na manetce spryskiwaczy "bledną" światła w samochodzie, jak dłużej przytrzymam manetkę na spryskiwaniu przepala bezpiecznik. Jak odepnę gniazdo od tylnej wycieraczki na włączonym zapłonie mam 14V między przewodem czarno-brązowym a brązowym/zielono-czerwonym (bo te mają przejście między sobą).

                            Komentarz

                            • kecaj
                              RS
                              • 2009
                              • 1511
                              • Superb II (3T4)

                              #15
                              modrzew24, bo napięcie idzie z przekaźnika (złącze 53C) i rozdziela się na silniczek spryskiwacza, manetkę i silnik wycieraczki tylnej.
                              Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                              Komentarz

                              • modrzew24
                                Classic
                                • 2008
                                • 35

                                #16
                                Zamieszczone przez kecaj
                                modrzew24, bo napięcie idzie z przekaźnika (złącze 53C) i rozdziela się na silniczek spryskiwacza, manetkę i silnik wycieraczki tylnej.
                                Czyli napięcie wędruje z przekaźnika J31 do styku D64 (wg. schematu elektrycznego dla samochodu Combi) . Jak to jest, po tym jak nacisnę manetkę idzie impuls do przekaźnika a później z przekaźnika do urządzenia ? Czyli na podstawie impulsu z manetki przekaźnik puszcza napięcie na dane urządzenie ?
                                Wg. schematu zacisk D64 łączy nam i silniczek tylnej wycieraczki i pompkę spryskiwacza i właśnie zacisk manetki T8b/4 (wszystko przewód zielono-czerwony).


                                [ Dodano: Sob 17 Sie, 13 16:56 ]
                                Temat rozwiązany- okazało się, iż jakimś cudem przewód od pompki został przyciśnięty przez poduszkę silnika - to powodowało zwarcie między dwoma przewodami od pompki. Przewody zreanimowałem, założyłem złączki i wszystko działa jak należy.
                                Poniżej fotka przyciśniętego przewodu (przez te zabawy dzieci poszliśmy wszyscy tropem manetki) a to dwa problemy nałożyły się w czasie.
                                Załączone pliki

                                Komentarz

                                Pracuję...